Dotazník
Nazdar, tohle je takový orientační dotazník, abychom viděli, co kdo vlastně od úžasného a jedinečného Kefíru očekáváme, co bychom rádi, co bychom oželeli a co jsme ochotni sami poskytnout. Pod každou z otázek napište kurzívou svoji odpověď k jedné odrážce (tj. ve výsledku by mělo být cca sedm odrážek u každé otázky). Jestli se podepíšete či ne, záleží zcela na vás.
1) Na jaká místa byste chodili nejraději? (tj. příroda, kultura, historie, zábava, sport (vyloženě sport))
- Martin: Od všeho trochu, nejvíce však přírody, neboť to je něco, čeho se nám v Praze nedostává.
- Zuzka: Příroda hodně, kultura hodně, historie podprůměrně, zábava (co to je za místo?) extrémně, sport průměrně.
- Anička: Mě láká taktéž příroda, kultury moc být nemusí a když, tak by mohla být spíše historická (např. hrady, hradiště a tak), než novější. Za zábavou bych ráda - třeba něco typu lanového centra by mě značně lákala, sport nepřehánět, ale čas od času by třeba plavání neškodilo.
- Tamara: Čím rozmanitější, tím lepší! A také čím zábavnější, tím lepší. Ideální mi připadá příroda prošpikovaná kulturou i zábavou a okořeněná historií.
- Tomáš: Příroda, kultura, města česká, případně i zahraniční, obecné blbnutí.
-Petra: Trochu ode všeho, nejlépe kombinace historie, přírody a kultury kombinováno s relaxem a přimeřeným flákáním se (nejlépe v přírodě)
- vojta: No.. helejte se, kdyz uz, tak bych asi uprednostnil prirodu,tam se jinak moc nedostanu. Ale jako jinak mi pripada dulezitejsi, jestli je necim akce zajimava - pisu prirodu, ale kdyz bude Kefirtour do lesa, tak asi treba zvolim jiny program, nebot me tahle akce nebude pripadat moc zajimava.
Iveta: základ by měl být příroda
2) Kam byste naopak nechtěli? (např. jeskyně (kvůli obavám ze tmy, či z nebezpečí) atp., udání důvodu není povinné, pochopitelně=) )
- Bary, hospody apod. - toho máme v Praze dost. Obecně místa zdevastovaná rukou člověka.
-Hm. Nelákají mě místa, kde mám extrémní pocit zbytečného risku. (Alá nejnebezpečnějsí silnice světa.)
- Souhlas s Martinem; zakouřené, hlučné prostory plné lidí fakt ne. A také se mnou moc nepočítejte na vyloženě kulturní akce, je to mimo oblast mého zájmu.
- Nechtěli... No, není mi moc příjemná vyloženě trampská společnost. A na diskotéku/do klubu jedině z recese;")
- Se sportem na mě opatrně, děsím se míčů.
-Na místa s přehršlem hluku a lidí, případně tam kde se dá snadno přijít k úrazu(úzké sklaní římsy a podobně)
- nechteli? no... nevim, nejsou mi moc sympaticky zakoureny hospody, ale pokud tu Zuzka Wonderovi dluzi obed a kouka z toho naky vzruso, tak i tady muzu udelat vyjimku.
-do bažin a do hlubin, do zakouřených prostor(vyjma táboráku)
3) Jak by podle vás vypadal ideální výlet? (ovlivnitelné věci: délka, náročnost, prostředí, počet lidí (příp. hosté), výdaje, náplň…)
- 30 km, hory, 4 lidé, do 100 Kč
-26,5 km (:-) ), náročné, také hory, 6 lidí, zadarmo (případně s honorářem), náplň chůze, večer koupačka a hry
- Mezi 20 a 30 kilometry (podle terénu a počasí), příroda (jedno jestli hory, kopce, skály, či lesy), náročnost proměnlivá - "jednou náročné, jednou odpočinkové," 4-6 lidí, do 200 Kč (udržujme se v realistických mezích, prosím:)), chůze, ale nejen (vítám hry a občasný odpočinek se svačinou)
- cca 20 km, příjemně náročné, pěkná příroda bez zástupu turistů, dost času na zastávky (hry, poznávání, recese, svačinky), účastníků 6, cena odpovídající přínosu.
- Délka 10-20km, náročnost < skalní stěna, prostředí přírodní, s pěknými pohledy, co se rády fotí. Počet lidí 5, výdaje 500Kč.
15-25km, náročnost proměnlivá(klidně nároičnější úseky ale ne celou dobu), malebná místa naší přírody(ale pokud jednodení tak v rozumné vzdálenoti(do hodiny a půl(přibližně) dopravou z Prahy, časově takové abycom se nemuseli celou dobu nkam řítit, ale mohli posvačit posedět a vychutnávat okolí, počet lidí tak kolem šesti, výdaje do čtyř set
- idealni vylet? hlavne nesmi prset. To je potom clovek mokrej a neni to nic moc. takze podminky: slunicko a program shodujici se s mymi odpovedmi na otazky c.1 a c.2.
- délka: přiměřená době, tzn 13,52-25,31 km/den, ostatně záleží na terénu, prostor: všude, kde bude fajn(jaký si to uděláš, takový to máš), výdaje odpovídající tomu, za co je proměním, že ano. Lidé: hlavně neprotivní, jedno kolik
4) Jak často byste se mohli účastnit akcí, které by nevznikaly „na poslední chvíli“? (např. cca kolikrát do měsíce, do dvou)
- 2x za měsíc, pokud budou ohlašovány s dostatečným předstihem.
-Záleží na typu akcí, myslí li se celé víkendové a vícedenní, tak zhruba jednou za 2 měsíce.
- 2x za 3 měsíce, pokud by se mi to nestřetlo se skautskou výpravou.
- 1x měsíčně
- 1x za 2 velkou, 1x za měsíc malou akci.
-vzhledem k tomu,že nemám moc představu jak na tom budu přístí rok s časem tak nevím, ale řekla bych,že minimálně jednou za šest týdnů určitě
- no, to je ruzny, na to neumim moc odpovedet. Tedka to je trochu hekticky vsechno, po maturite atd. to bude zas jinak.
- na co chci, tak si čas udělám vždycky. Každopádně 1 za 6 týdnů je tak akorát
5) Jaký je váš postoj ke hrám na akcích?
- Kladný v případě akcí k tomu určených (či delších pobytů). Záporný v případě túr, poznávacích zájezdů,...
-Vítám kdykoliv, když je to hra zábavná. (Když mě baví...)
- Kladný. Myslím, že každé chození potřebuje trochu oživit a tohle je jeden z těch jednodušších a přesto funkčních způsobů. Teoreticky vzato by se někdy mohly připravit i hry, skrze které bychom se navzájem třeba lépe poznali. Je pravda, že když je člověk celý zchvácený a uchozený, tak má sotva chuť něco hrát, ale jinak jsem pro =)
- "Jo!" Ale nesmím si do nich připadat nucená.
- Pasivně kladný.
-pokud se nejedná o hry míčové a účast je dobrovolná tak veskrze kladný (ale nejlepší je když nejsou plánované)
- nevzpominam si ze bychom nekdy moc naky hry hrali. jenom na frisbee, ktery uz hrat odmitam, protoze zatim jsme to zkouseli 2x. jednou jsem to hodil za plot a podruhy nekam do rakosi, kde se to malem nenaslo. Bojim se ze priste bych tim krouzkem nekoho popravil.
- hry můžou být, infantilní soutěže mít nmusím, nepokoušet se brát vážně hry, které v našem věku už hrát vážně neumíme (ano, je to tak) Ale jinak chápu, že je těžké něco pořádného připravit, nehodlám nic kazit,ale hranice mezi hrou a hrou je úzká, zažila jsem třeba dobře připravený diskuzní roleplay a stál zato (ovšem přiznávám, že sama nevím estli bych si troufla a zda se to hodí, a rozhodně po nikom nic podobného nevyžaduji-jen příklad toho co mě zabavilo.) Celkově hrám ano, koneckonců můžou předznamenat dobrou srandu
6) Byli byste ochotni si nějaké připravit, kdyby šlo o vaši akci?
- Ano.
-Jasně.
- Jo, asi by byla značná pravděpodobnost, že na mnou připravených akcích se vyskytnou skoro stoprocentně..
- Ráda. A ještě radši, kdyby je ostatní chtěli hrát;")
- Spíše ne.
-možná, ale spíš takové ty vysloveně na pobavení
- pokud budu pripravovat akci, kde v celkove koncepci pocitam se zarazenim her, pak ano. Pokud poradam akci, kam se podle me moc hry nehodi, radeji stravim cas jinou aktivitou, treba pripravou svaciny na cestu.
- ano, bylo-li by to třeba
7) Co si myslíte o vztazích mezi námi? Vyhovuje vám stávající stav?
- Ne. Jsou povrchní a nekvalitní. Uvítal bych diskusi na toto téma.
-Jsem docela spokojená, ovšem jak které vztahy. Nedovedu si představit, že bychom to nějak organizovaně zlepšovali.
- Neznáme se dost. Na výlety jo, ale jakmile by šlo o vážnější akci... sama nevím, na koho z kefíráků bych se byla schopná opravdu spolehnout. Jsme si dost vzdálení a roztříštění, ale moc nevím, čím by se to dalo změnit (kromě dalšími a dalšími akcemi, pochopitelně).
- Nepřipadají mi perfektní, na druhou stranu si myslím, že je každý má takové, jaké si je udělal. Nemůžeme čekat, že si při rozdílnostech, které mezi námi panují, budeme ve všem notovat - chce to víc tolerance.
- Nemám k nikomu výhrad, snad ani nikdo ke mě, takže u mě fajn.
-vzhledem k různosti jednotlivých členů je považuji za vcelku uspokojivé, pokud by se měly zlešovat je určitě potřeba řešit je individuálně, nebo't si nedovedu moc představit jak by se to dalo provádět nějak organizovaně
- myslim si ze jo. Kdyby nekomu nevyhovoval, tak snad nebude na KF jezdit. Mne osobne nikdo nevadi, samozrejme si s nekym rozumim vic, s nekym min, ale to je snad normalni a deje se to mezi kazdymi lidmi v kazde spolecnosti. Nikdy se kazdy na kazdeho jenom neusmiva, tak si myslim ze jsme na tom dobre.
- jsem spokojená, nechala bych je ve své přirozené podobě, tak jak jsou
8) Jste ochotni zorganizovat občas nějakou akci, anebo byste to spíš přenechali ostatním?
- Rád ji udělám, pokud vidím iniciativu i z jiných stran.
-Ale jo. Myslím, že na tohle nemusíme odpovídat, to je zřejmé z aktivit, které byly doteď.
- Občas jo, když mi na ní přijdou lidi, kteří nebudou kafrat na trasu, náplň a tak... Což se teď naštěstí skoro nedělo =)
- Určitě.
- Ano.
-něco drobnějšího určitě ale ohledně větších akcí si nejsem moc jistá(nehci nic slibovat)
- kdyz me napadne dobry napad, proc ne. Nechci akce organizovat za kazdou cenu, jenom "ze uz sem dlouho zadnou neusporadal" mluviti stribro, mlceti zlato, tohle prislovi by se tady dalo uplatnit ne?:-)
-Ano, určitě jsem toho schopna, ale někdo do mě bude muset drknout, většinou se asi naivně bojím, že by to nestálo za to
9) Kolikrát do roka byste něco chtěli/mohli sami zorganizovat?
- 4x
- Chuť by byla tak 2x, možná 3x.
- Také tak 2x.
- 1x + 2x něco menšího (tzn. ne výlet)
- 2x velkou, 2x malou.
2 krát až 3krát
- myslim si ze predevsim spontanne vznikle a naplanovane akce za neco stoji.
- 1x, ovšem nabízím spolupráci
10) Co byste byli ochotni a schopni našemu úžasnému a jedinečnému Kefíru poskytnout? (čas, návrh, popřípadě přípravu programu, shánění kdovíčeho, materiální věci, zajímavé kontakty…)
- Vše uvedené.
- Čas ano do urč míry, návrh ano, program ano, shánění ano, materiální věci jak co, zajímavé kontakty pro Kefír...chmchm..
- čas, návrh a přípravu programu, materiál (kdyby byl), nadšení a pokus o toleranci =)
- čas, přípravy, návrhy ano; shánění i materiálno trochu míň, ale taky
- Chalupu, občas i byt, výpočetní prostředky, plánování trasy.
-čas, nápady, návrhy na zajímavá místa, jídlo na akce
- navrhy, napady, napady na jidlo, wonderovu chalupu, kontakty... kdyby naky byly, tak urcite:-)
- čas, kontakty, tipy, některé materiály, účast při shánění, kuchařské nápadya výrobky
11) Je něco, co by vám na Kefíru nevyhovovalo?
- Lenost, jednotlivě zhýčkanost, sobeckost, neochota, někdy špatná spolupráce, nekvalitní vztahy.
-Tendence organizování věcí, které mají být přirozené, nekomunikace všech členů přes stránky, výchovné tendence, pasivita některých členů, pravidlo o nepřijímání partnerů (principielně..)
- Kašlání některých členů na stránky, na většinu akcí. Netolerování organizace a organizátorů (když se na to jde, tak se to řídí podle orga, ne...? Bez řečí a stížností, pokud možno). Lenost, když jde o akce, kde se má někam jít, či dojít. Špatná spolupráce, neznalost ostatních a s nimi částečně spojená nemožnost se spolehnout.
- Netolerance odlišných povah a názorů, laxnost a nevážení si námahy ostatních a taky snaha z nás utvořit utopické společenství.
- Existují lidé, kteří snad nikdy nic neorganizovali. Pak jsou také lidé, co by jezdili pořád na stejné místo.
-tendence některých členů dělat z toho vysloveně turistickou organizaci a jejich následné kafrání, ž jsm neušli třicet kilometrů, když už jedeme do přírodyráda bych měla prosotr krajinu vnímat, zastavit se tam kde se mi to líbí a podobně a ne se řítit s "jazykem na vestě" jen abych ušla daný počrt kilometrů a ve finále z toho neměla krom bolavých nohou nic, dále taky snaha dělat z toho příliš "organizovanou" organizaci, případně b¨nelibost ohledně menších mětských akcí(pikniky, promítání a podobně)(což souvis¨í s prvním bodem).
- ani ne, jen se tady asi rozchazim s nekterymi cleny v nazoru, ze kazdy clen musi jezdit na kf co nejvice. Kdyz chci jet, tak jedu, kdyz nechci, nejedu. Slysel sem o vylucovani za neucast, pripada mi to jako ve skole, za chvili si snad budeme psat omluvenky? vzdycky sem zil v predstave, ze kefir je vec zcela dobrovolna a ze si kazdej muze vybrat na jaky akce a chce a na jaky ne. Nelibi se mi, ze by mel mi Kefir nakej takovejhle rad. Uz u otazek 9 a 10 jsem mel pocit, ze si musim na Kefir udelat rozvrh jako do skoly.
- to se ukáže až tadyhleten dotazník proberem osobně, špatně se tu diskutuje, možná jsem Kefír špatně pochopila
12) Pokud vás napadne cokoliv dalšího, o čem si myslíte, že by mohlo přispět k hladšímu chodu úžasného a jedinečného Kefíru, nebo k tomu, aby se vám v něm více líbilo, máte jedinečnou příležitost to sem napsat:
- Stanovení jasných pravidel, sjednocení programových priorit a sdílených hodnot. VYSVĚTLENÍ: Klub zahrádkářů funguje na základě společné hodnoty, kterou pro ně představuje zahrádka, pro Hochy od Bobří řeky je to čest, odvaha a "modrý život", pro partu opilců je to chlast. Přesto každý z nich má jiný názor na euthanasii, volí jinou stranu a vyznává jiného Boha, jeden je cholerik, jiný flegmatik. S popíráním individuality to tedy nemá nic společného.
-Myslím si, že pokud debaty nad organizací převálcují samotné akce, případně nebudeme mít na Kefír chuť a nebude nás bavit, nebudem se na akce těšit, nemá to smysl... Já osobně bych teď Kefír směřovala k prosté radosti a nadšení z akcí. Reakce na Martina - pravidla byla stanovena, programové priority ano, se sjednocováním hodnot nesouhlásím, zavání mi to popíráním individuality.
- Stanovení pravidel o chování se na akcích (či na té které jednotlivé akci) a jejich poslouchání, jinak to pro organizátory moc příjemné není. Konkretizace některých neupřesněných pravidel (např. vyloučení po neúčasti na akcích - jak dlouhodobé? Nebo kolik akcí v řadě by musel minout?). Prodiskutovat věci typu "společné vlastnictví všeobecně potřebných věcí," protože i takových kotlíků je jen omezený počet a ony se docela hodí. A mít i společnou bombu by také neškodilo - jen pro příklad.
- Přidávání rozličných zábavných prvků na akce (př. tématičnost, kostým, hry, úkoly,...), protože mi připadá, že poslední dobou se začínáme upínat pouze k chození a hltání kilometrů. Také by mě potěšilo více akcí spontánních - včetně nevýletních.
- Nic mě nenapadá.
-tolerance většiny
- udelani z Wondera TroscMKxy
- pravidla? "hvězdné nebe nade mnou, mravní zákon ve mně..." prosím, každý jak uzná za vhodné.... Kouzlo prvotního Kefíru bylo možná právě v tom, jak byl absurdní (Mám takové teoretické přirovnání k situaci dada--> najednou neměli kam, tak se posunuli k surrealismu - a my jsme ted ve fázi, že nevímekam se dál vyvíjet- chápu to dobře?).
Ted budu vypadat jako pacifista, ale: buďte na sebe prostě hodní a ono se to poddá, na ničem jiném stavět nelze
13) Vyplnili jste tento drobný dotazník upřímně, anebo jste si nechali nějakou důležitější poznámku k tématu pro sebe? (páčit se to nebude, jen nakolik je výsledek důvěryhodný)
- Upřímně, alespoň jsem se snažil.
-:-) Chtěla bych se zeptat Martina, do jaké míry se považuje za vedoucího Kefíru.
- Zuzi, to není odpověď, jen tak mimochodem =) Jinak jo, snažila jsem se upřímně, ač zaobaleně.
- Upřímnost nade vše.
- Asi jo.
-možná až moc
- snad je to od srdce?.-)
- jo, uškodila bych jen sama sobě
14) Bavilo by (resp. baví) vás psát kroniku, nebo se vám do toho moc nechce?
-Baví! Podotýkám, že někdo může tvořit text, jiný jej může ručně přepisovat, další se může postarat o ilustrace a čtvrtý o fotky. Není tedy nutné dělat něco, co mi nesedí...
- :-D Moc se mi do toho nechce, to už jsme taky probírali. Dohodli jsme se, že se psát bude, je to vzletné, ale já jsem v tom nemožná. (Ne v psaní, ale v zapsání, než to zapomenu.)
- Je fajn si to zpětně číst, ale do psaní se moc nehrnu - negativní vztah k psaní kroniky za skauta. Ale kdyby bylo potřeba, pochopitelně napíši svůj kus =)
- Baví,rozhodně bych ji neodvrhovala!
- Nemám rád slohovky.
-do psaní se mi moc nechce, ale přispívání jako takovému(např. obrázkúm, se rozhofně nebráním)
- no... asi by me to bavilo nekdy vic nekdy min, ale celkove asi jo, vzhledem k tomu ze to muse psat pokazdy nekdo jinej, tak bych si urcite nake sve zapisky nasel.
- moc ne, ale kdyby to fungovalo, nekazila bych to
15) Kdybyste připravili akci, jakého typu by pravděpodobně byla?
- Mám představu (dokonce několik), ale zatím neprozradím;-)
-
- Ideálně jednodenní, kolem 20 km, v přírodě a s hrami
- Mhmm, vzhledem k tomu, že na výlety jsou tu mnohem lepší kapacity než já,
a taky proto, abychom to neměli pořád stejné, byla by městská. Případně
tematické odpoledne.
- Typu Krupá nebo O-bivak. Možná mě napadne i něco jiného, asi ne bez vnějšího zásahu.
-posezení v kavárně/čajovně, zajímavé sportovní odpoledne(např. lanové centrum a podobně)
- grrr co je to za otazku? To je jako kdybych se zeptal : "Kdybyste si chteli dat jogurt, jake prichute by pravdepodobne byl?" Je jasne ze pokazde mame chut na jiny. pozn.: tento dotaznik nepovazuji za stastnou volbu, je z nej citit jiste napeti, ktere jsem dosud necitil.
- ted nevím, ale asi výlet na zajímavé místo
Komentáře
Přehled komentářů
add minimálně poslední odpověď...možná to je tím, žes už dlouho na žádnym kefírtůru nebyl :-) teď je aspoň vidět, že každej to vážně bere trochu jinak...
Ďěvopdo
(Anička, 12. 2. 2009 11:52)
Dotazník jsem dala dohromady sama=) Sice jsem četla sedánek U kravského zvonu, ale ten je syntézou všech názorů - tak jsem tu pro jasnost chtěla mít i analýzu =)
Doufám, že 1) člověk bude moct nějak lépe odhadnout, kolik mu na akci přijde lidí (jak by pro ně byla vyhovující) a 2) Je fajn vědět, jak si to tu kdo představuje, a nakolik jdou jednotlivé názory proti sobě. Třeba to napomůže vzájemnému porozumnění... =)
Souhlasmendo
(Záza, 9. 2. 2009 19:40)Andulko, tak jest ;-) Dotazník jsi vymyslela? Či je odněkud? Nejprve jsem se zarazila, protože některé body jsme detailně probrali na Kravském zvonu, ale teď si říkám, že to byl dobrý nápad...pro porovnání názorů, přehled, ochotu, nadšení, rozjitření vod.
Jo, jo
(Anička, 9. 2. 2009 19:27)
Jo, máš pravdu, to jsem si ani neuvědomila. Fakt nemám co říkat =P
Spíš jen aby z toho nebyly spory nebo citové výlevy - ideální by bylo, kdyby si to každý napsal u sebe a pak to sem překopíroval, neboť bychom se vyhnuli tomu ovlivňování... ale pozdě bycha honit, no.
Vé té a obecně k dotazníku ;)
(Zuzka , 8. 2. 2009 19:11)Nojo, ale kupříkladu v otázce číslo dvě to už je celkem reakce na obsah jinéhé příspěvku, noné? :-) Moc nejde v tomhle typu odpovídání na otázky nereagovat na předešlé odpovědi... Výchovnou tendencí myslím tendenci říkat lidem co a jak mají dělat...bez proč.. /tohle není nijak promyšlená odpověĎ, takže možná dost mizená, nevím.../...nebo možná i s proč, ale tak nějak...výchovně :-D
Výchovná tendence
(Anička, 4. 2. 2009 22:54)
Jo, to jsem se chtěla zeptat, co všechno těmi tendencemi myslíš =)
Reagovala, ale ne na obsah tvého sdělení. Uznávám, že to byla chyba. Na druhou stranu nešlo o reakci citově zabarvenou, nehodnotila jsem.
ADD 13
(Zuzka, 4. 2. 2009 22:40)
Tahle...touto otázkou jsem dovyjádřila vše, co ¨se mi v tu chvíli honilo hlavou.
Btw, Aničko, vždyť si sama reagovala. (Viz má stížnost na výchovné tendence.)
O jednom fajn pravidle
(Anička, 4. 2. 2009 21:55)Doporučila bych nereagovat na to, co napsali ti před vámi. Nevztahovat k tomu. Je to lepší pro pohodu =)
Já věděl,...
(Martin, 3. 2. 2009 20:26)
...že když to vyplním jako první, budou na mě ostatní reagovat. Prosím, vyhněte se tomu.
Pro Z.: Za vedoucího se nepovažuju, minimálně od Sedánku u kravského zvonce. Tam se stanovila pravidla, čili už nevidím důvod to nějak řídit a stejně už bych to nedokázal posunout nikam dál - celkem to funguje a vylepšovat se dají spíše vztahy, je-li zájem, což je věcí všech. Ani by mě nebavilo dělat vedoucího klubu, v němž ostatní o rovnocenné postavení nestojí.
Kronika
(Zuzka, 3. 2. 2009 18:41)Což mi připomíná, že jí mám stále doma, bez zápisu, který jsem slíbila. Už ho ale dám stěží dohromady :-/
vojtíšku ;-)
(Zuzka, 1. 3. 2009 18:05)